Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer of klik hier om te accepteren. Accepteren Lees meer

VCMB - Verbonden door creditmanagement kennis!
VCMB

Interview met Floor Stam van OnGuard & Credit tools

OnGuard & Credit Tools

Zowel OnGuard als Credit Tools zijn de afgelopen 20 jaar uitgegroeid van een specialist op Credit Management Software naar een marktleider in innovatieve oplossingen op het gebied van order-to-cash. In december 2016 hebben OnGuard en Credit Tools een fusie aangekondigd waarin zij hun krachten bundelen. De fusie verstevigt de positie als marktleider in Europa. Het samengaan betekent nog meer innovatiekracht, waarmee de strategische voortrekkersrol voor klanten binnen het order-to-cash proces wordt vervuld.

Floor Stam is Vice President Marketing bij OnGuard. Zij is 10 jaar werkzaam in het marketing vakgebied, waarvan ruim 3 jaar in de ICT. Aan Floor de taak om de nieuwe propositie van het fusiebedrijf OnGuard & Credit Tools te ‘vermarkten’.

Wat is de toegevoegde waarde van credit management software?

Het geïntegreerde platform zorgt ervoor dat alle processen in de order-to-cash keten optimaal op elkaar aangesloten zijn en kritische data gedeeld kan worden. Integraties met onze partners uit de order-to-cash keten en bijvoorbeeld ERP-pakketten maken dat onze klanten in staat zijn hun facturatie- en betalingsverkeer te managen en hun klanten hierbij op gepaste manier te benaderen en dat alles uiteraard zo veel mogelijk geautomatiseerd. Het resultaat: tevreden klanten die hun rekeningen betalen en langer klant blijven en natuurlijk een lagere DSO en dus meer beschikbaar werkkapitaal. Gebruikers in meer dan 50 landen wereldwijd zetten het OnGuard/Credit Tools platform dagelijks in voor succesvol management en tastbare resultaten in order-to-cash en credit management.

Op welke markten zijn OnGuard en Credit Tools actief?

Bedrijven (B2B en B2C) met vaak een groot aantal facturen en moeizaam credit management proces die hun order-to-cash proces beter willen managen, kunnen gebruik maken van de producten van OnGuard en Credit Tools. Credit Tools richt zich voornamelijk op de nationale markt, terwijl OnGuard wereldwijd actief is.

Door het samengaan van deze 2 bedrijven worden de krachten en sterke punten gekoppeld, zodat in de nieuwe oplossing het beste van 2 werelden samen komt. Met de nieuwe producten gaan zij zich richten op de MKB+ en grootbedrijven, zowel nationaal als internationaal.

De samenwerking zorgt voor transparantie: OnGuard & Credit Tools bieden een platform voor het gehele order-to-cash werkgebied, waar software producten gekoppeld kunnen worden. Met als doel de klant te ontzorgen, klanttevredenheid bij de klant én bij haar klanten, en klantbehoud.

Wat is jouw kijk op toekomstige technologische ontwikkelingen met betrekking tot credit management software?

Het is, zeker als supplier, heel belangrijk om op de hoogte te zijn van ontwikkelingen in de markt en daarbuiten. Welke nieuwe technologieën zijn er, wat kun je daarmee. Hoe kunnen we ons platform nog beter, slimmer en sneller maken?

Innovatie is al ruim 15-20 jaar de drijvende kracht achter zowel Credit Tools als OnGuard. Een softwaretoepassing van 10 jaar geleden is zonder update nu niet meer werkbaar. De innovaties op software gebied zijn enorm en gaan snel.

Trends als smart contracting, blockchain en machine learning zullen ook impact hebben op credit management software. Hoe het eruit zal zien is nog niet bekend, maar dat er iets komt als blockchain is een feit! Het versleutelen van afspraken die overal vastliggen en niet gewijzigd kunnen worden zorgt ervoor dat eventuele fraude uitgesloten wordt.

Kun je iets vertellen over jullie ‘User groep’ en de Academy?

Naast het bezoeken van seminars, masterclasses en beurzen om op de hoogte te blijven van wat er speelt is het ook heel waardevol om samen met je klanten te kijken wat er nog beter kan. Op initiatief van onze klanten is de OnGuard User Group ontstaan, waar onze klanten ervaringen met elkaar delen. De bedoeling is dat er aan deze groep ook Credit Tools klanten deel gaan nemen. Daarnaast zijn wij voornemens een Product Council op te richten, waarin we klanten van zowel OnGuard als Credit Tools vragen plaats te nemen. Samen met de Product Council bespreken wij de producten, de functionaliteiten, behoeften en ontwikkelingen. Deze input gebruiken wij om bepalen we wat er op de roadmap voor onze producten komt te staan.

Een aantal keer per jaar organiseren wij de OnGuard Academy. Dit zijn bijeenkomsten die wij vaak samen met een van onze partners organiseren voor klanten en geïnteresseerden. Diverse onderwerpen die order-to-cash direct of indirect raken komen aan bod. De academy biedt ook de mogelijkheid te netwerken met gelijkgestemden. Daarnaast organiseren wij regelmatig webinars waar onze gebruikers, maar ook geïnteresseerden aan deel kunnen nemen. De webinars worden in het Nederlands en Engels gegeven en duren ca. 30 minuten.

Tot slot. Wat zou je de lezer nog mee willen geven?

Graag wil ik van de mogelijkheid gebruik maken om enkele nieuwe gezichten binnen OnGuard/Credit Tools voor te stellen. Marieke Saeij is onze CTO en Daniel van den Hoven is onze nieuwe VP Alliances & Partners.

 

Aan de lezer wil ik graag meegeven: Kijk vaker naar buiten en om je heen; zie en pak kansen aan! Zeker op ICT vlak zijn er veel kansen die door sommige als bedreigingen worden gezien. Laat je informeren, maak gebruik van de jonge professionals die in een ICT-wereld zijn grootgebracht. Zij denken niet in belemmeringen, maar grijpen kansen aan om ook u te helpen.

Ik nodig u van harte uit op 2 november bij de Credit Expo bij de stand van onze nieuwe onderneming. Tot ziens!

© 2017 VCMB Maatwerk software door Way2Web

Wanneer onderneemt u actie bij het signalen van betalingsachterstanden?

Laden ... Laden ...