Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer of klik hier om te accepteren. Accepteren Lees meer

VCMB - Verbonden door creditmanagement kennis!
VCMB

Betwist

Wanneer een vordering wordt betwist geeft de debiteur een gefundeerde reden waarom er niet betaald is. In dit geval wijst de debiteur erop dat er afspraken in het originele contract niet zijn nagekomen.

Hoe werkt het?

In het geval dat een debiteur het niet eens is met de vordering van een deurwaarder kan hij hier een bezwaar op maken. Vanaf het moment dat een factuur wordt betwist is er sprake van een juridisch conflict. Als de crediteur niet voldoet aan de afgesproken normen van de overeenkomst kan de klant een bezwaar maken. Wanneer dit het geval is spreken we van een wanprestatie bij de crediteur, deze heeft namelijk:

  • De goederen niet geleverd.
  • De goederen te laat geleverd waardoor er schade is ontstaan.
  • De verkeerde goederen geleverd.
  • Er is slechte kwaliteit geleverd of niet naar behoren geleverd.

Kan er geen onderlinge oplossing gevonden worden dan wordt er geadviseerd om een gespecialiseerde advocaat in te zetten. Als hier geen tegemoetkoming uitkomt dan kan er een gerechtelijke procedure aan worden gegaan. In het laatste geval zal er een rechter kijken naar de situatie en bewijsstukken om vervolgens een bindend oordeel te geven.

Voor meer informatie neem contact op met credipedia@vcmb.nl

© 2020 VCMB - Website door: New Fountain

Wanneer onderneemt u actie bij het signalen van betalingsachterstanden?

Laden ... Laden ...