Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer of klik hier om te accepteren. Accepteren Lees meer

VCMB - Verbonden door creditmanagement kennis!
VCMB

Chatbot technologie

Een op technologie aangestuurde gesprekspartner die vragen kan beantwoorden. De term is afgeleid van de woorden chat en robot (chatbot) omdat er gecommuniceerd wordt met een robot via een chat.

Hoe werkt een chatbot?

Een chatbot staat altijd klaar om vragen van bezoekers te beantwoorden en vraagt geen uurloon. Ideaal voor websites met veel bezoekers die een groot aantal frequently asked questions (FAQ) hebben. Door middel van een rule-based of artificial intelligence aansturing kunnen ze op basis van patronen antwoorden op vragen geven. Het systeem heeft een bepaald aantal antwoorden over verschillende onderwerpen klaar staan. Door de vraag te analyseren kan de chatbot het onderwerp koppelen aan een antwoord.

Voor- en nadelen van een chatbot?

Een chatbot staat altijd klaar om een snel antwoord te geven aan klanten. Verder worden de vragen en onderwerpen meteen geanalyseerd waardoor je extra inzicht krijg in bezoekersgedrag. Echter de kosten van een chatbot kunnen redelijk hoog zijn. Daarnaast kunnen chatbots frustratie opdoen bij klanten wanneer ze de verkeerde of dezelfde antwoorden op hun vragen krijgen.

Voor meer informatie neem contact op met credipedia@vcmb.nl

 

© 2020 VCMB - Website door: New Fountain

Wanneer onderneemt u actie bij het signalen van betalingsachterstanden?

Laden ... Laden ...