Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer of klik hier om te accepteren. Accepteren Lees meer

VCMB - Verbonden door creditmanagement kennis!
VCMB

Churn

Wanneer we spreken over churn hebben we het over afhakende klanten of leden. Om als churn gezien te worden moeten er al zaken zijn gedaan met de klant voordat hij deze stop zegt.

Waarvoor gebruiken we churn?

Als de helft van alle Netflix abonnees hun abonnement zou opzeggen is er een churn ratio van 50%. Deze abonnees maakte gebruik van een service maar hebben besloten om deze stop te zetten. Als meer mensen de service stoppen kun je ervan uitgaan dat er iets is dat hun keuze beïnvloed. Zijn hun financiële omstandigheden veranderd of zijn ze simpelweg niet tevreden met de service. Door te kijken naar churn kun je hier een betere grip op krijgen. Welke factoren hebben invloed op klanten en hun keuze om klant te blijven en hoe kan die worden beïnvloed. In het algemeen zijn er twee vormen van churn:

Vrijwillig:
De klant kiest ervoor om over te stappen naar een concurrent of besluit dat hij de service niet meer nodig heeft.

Onvrijwillig:
Wanneer het abonnement van de klant zijn einddatum heeft bereikt. De klant heeft niet betaald of maakt misbruik van de service waardoor deze automatisch stop wordt gezegd.

Veel bedrijven maken gebruik van churnmodellen en behalen er effectieve resultaten mee. Waar voorheen de focus lag op nieuwe klantwervingen behalen is het even belangrijker om te kijken hoe je deze kunt behouden.

Voor meer informatie neem contact op met credipedia@vcmb.nl 

© 2020 VCMB - Website door: New Fountain

Wanneer onderneemt u actie bij het signalen van betalingsachterstanden?

Laden ... Laden ...