Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer of klik hier om te accepteren. Accepteren Lees meer

VCMB - Verbonden door creditmanagement kennis!
VCMB

Churnkans

De mogelijkheid dat klanten stoppen met betalen voor een product of service die ze voorheen gebruikten. Het bereken van churnkans zorgt voor extra inzichten die kunnen helpen bij het maken van belangrijke keuzes.

Waarom is het handig om churnkans te berekenen?

In de afgelopen jaren is de churn ratio een belangrijke Key Performance Indicator geworden voor veel bedrijven. Dat geld ook voor de churnkans. Door middel van voorspellende churnmodellen kan de kans van churn berekend worden. Hierdoor kan er rekening worden gehouden met hoe de begroting er uit zou moeten zien als deze klanten inderdaad weggaan. Klanten met een hoge churnkans kunnen persoonlijk worden benaderd worden met aanbiedingen en alsnog besluiten klant te blijven. In veel gevallen is het namelijk goedkoper om te blijven verkopen aan bestaande klanten dan nieuwe te werven. Door op de churnkans in te spelen kun je strategische beslissingen nemen.

Voor meer informatie neem contact op met credipedia@vcmb.nl

© 2020 VCMB - Website door: New Fountain

Wanneer onderneemt u actie bij het signalen van betalingsachterstanden?

Laden ... Laden ...