Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer of klik hier om te accepteren. Accepteren Lees meer

VCMB - Verbonden door creditmanagement kennis!
VCMB

Persona’s

Persona’s zijn gedetailleerde omschrijvingen van gebruikers of doelgroepen van een bepaald product. Door het creëren van een persona wordt de doelgroep minder abstract. Hierdoor wordt het makkelijker om klanten te benaderen en vanuit hun perspectief mee te denken.

Hoe zien persona’s eruit?

Er zijn veel verschillende soorten persona’s, maar de 2 belangrijkste zijn een gebruikers-persona en een kopers-persona. Meestal worden eerst alle demografische gegevens uitgewerkt zoals leeftijd, woonplaats en inkomen. Vervolgens kan er via allerlei andere data een tal aan nieuwe specifieke eigenschappen opgezet worden. Bijvoorbeeld in wat voor thuissituatie de doelgroep zit, wat zijn doelen zijn en waar hij moeite mee kan hebben.

Voor meer informatie neem contact op met credipedia@vcmb.nl

© 2020 VCMB - Website door: New Fountain

Wanneer onderneemt u actie bij het signalen van betalingsachterstanden?

Laden ... Laden ...