Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer of klik hier om te accepteren. Accepteren Lees meer

VCMB - Verbonden door creditmanagement kennis!
VCMB

Interview met Frank Beentjes van 10FORIT

Frank Beentjes is algemeen directeur en daarbij o.a. verantwoordelijk voor commercie en juridische zaken. Samen met Rob Veenman en Phil Jonkhart is hij verantwoordelijk voor strategische beslissingen en innovatie binnen 10FORIT.

Wat betekent 10FORIT en wat doet jullie organisatie precies?

Ons uitgangspunt is om op het allerhoogste service- en kwaliteitsniveau te opereren. Een 10 is hierbij altijd ons uitgangspunt. Dat uit zich bijvoorbeeld in korte doorlooptijden van trajecten en een snelle oplevering. D.m.v. ons Eezycom platform zorgen wij dat iedere vraag van de klant snel afgehandeld kan worden. Hier is onze hele organisatie op afgestemd. Wij helpen bedrijven en organisaties om optimaal digitaal te communiceren. We zorgen ervoor dat klanten de juiste boodschap op het juiste moment in de juiste tone-of-voice ontvangen via de juiste communicatiekanalen. Dat doen we geautomatiseerd vanuit ons omnichannel communicatieplatform via telefoon, voiceberichten, sms, E-mail, WhatsApp en print.

Klantbeleving is belangrijk en wij helpen organisaties met het optimaliseren van deze beleving.

Op welke markten zijn jullie actief?

Wij zijn op alle markten binnen creditmanagement actief. Denk hierbij bijvoorbeeld aan incasso- en gerechtsdeurwaarders, telecom, verzekering, energie en corporaties. Onze klanten zetten het Eezycom platform in als er meer dan 300 (B2C) contacten per maand plaats vinden. Wij zien zeker ook mogelijkheden voor B2B. Onlangs zijn diensten als Eezycom Videotracking en Eezycom Wordcloud geïntroduceerd en deze zijn ook prima in te zetten in een B2B omgeving.

Wat is de toegevoegde waarde van 10FORIT m.b.t. creditmanagement?

Met ons platform Eezycom zorgen wij voor servicegerichte communicatie richting debiteuren. Dit doen wij door voor iedere debiteurenvraag een juiste combinatie samen te stellen van digitale communicatie en persoonlijk contact.  Dit levert een tevreden debiteur op die bereidwilliger is om een vordering in te lossen. Hierdoor verhogen wij de efficiëntie bij onze klanten binnen het creditmanagement domein. De kunst is de juiste balans te vinden zodat je klanttevredenheid creëert en tevens efficiëntie door digitale toepassingen in te zetten.

Hoe onderscheiden jullie je?

Door voorop te lopen met digitale communicatiemogelijkheden. Dit op het gebied van innovatie, service en aanbod van diensten. Zo is onze implementatietijd slechts een week, wat echt uitzonderlijk is in de Benelux.  Ook rekenen wij, anders dan concurrenten, geen consultancy uren. Onze visie is dat als een implementatie of interface maken veel tijd kost, jouw dienst niet op orde is en je geen 10 voor IT verdient.

Wat is jouw kijk op toekomstige technologische ontwikkelingen met betrekking tot creditmanagement?

Qua technologische ontwikkelingen is er de komende jaren een technologie die prominenter in beeld zal komen en dat is AI (artificial intelligence). Veel creditmanagement processen zijn te verbeteren en te versnellen met deze intelligente technologie.

Een debiteurenbeheerder of risk analist maakt veel logische besluiten van het soort ‘als dit en dit’ en ‘dit of dit, beslis dan dat’. Juist voor dit type besluiten is artificial intelligence goed in te zetten. Ook verwacht ik de komende jaren veel AI-oplossingen waarin een debiteur een betaalregeling kan vragen en de AI daarover afspraken maakt met de debiteur. De AI kan de debiteur verstaan, kan de zin interpreteren, kan de debiteur authentiseren en kent het beleid voor dit type debiteur en de vordering.

De wereld verandert en markten worden steeds dynamischer. Hoe gaan jullie hiermee om?

Doordat we aan de basis staan m.b.t. ontwikkelingen binnen digitalisering, zijn wij vooral bezig over te brengen wat er inmiddels allemaal mogelijk is m.b.t. digitale communicatie. Het kan best moeilijk zijn om alle mogelijkheden in beeld te hebben, om deze reden bieden wij ook veel oplossingen in pilotvorm aan, zodat iedereen dit met gesloten beurs kan uitproberen. Deze investering kunnen wij maken doordat pilotklanten vrijwel altijd klant worden, omdat de resultaten zo overtuigend zijn. Denk aan 16% meer incasseren, 2,5 keer zoveel debiteuren in dezelfde tijd kunnen helpen of 30% van de klantverzoeken buiten kantoortijd kunnen honoreren.

Hoe zie je creditmanagement en jullie rol in 2025?

Ik denk dat creditmanagement steeds belangrijker wordt omdat krediet verlenen de economie stimuleert en handel versnelt.

In een groeiende wereld waar landsgrenzen langzaam vervagen zal credit- en riskmanagement en data-analyse steeds belangrijker worden. 10FORIT speelt hierop in door altijd de ideale inbound en outbound communicatie met de eindklant (consument) te verzorgen via alle kanalen. Nu zijn dit telefonie, e-mail, sms, chat en WhatsApp, maar misschien in 2025 ook wel via Facebook of andere, nieuwe kanalen.

Maatschappelijke kijk op jullie rol en creditmanagement

Onze rol is onze opdrachtgevers te helpen debiteuren de ideale klantbeleving te bieden. Binnen creditmanagement klinkt dat wat raar, maar ook hier leidt een goede customer journey tot tevreden klanten die blijven of terugkeren naar de dienst waar de vordering op loopt en die we het makkelijk maken de vordering in te lossen.

Kun je iets vertellen over jouw rol binnen het VCMB en waarom is 10FORIT lid geworden?

Sinds eind 2017 ben ik bestuurslid van het VCMB in de rol van secretaris. Wij zijn lid geworden van het VCMB omdat wij meer inzicht wilden hebben in wat er allemaal speelt binnen de branche. Tevens biedt het VCMB goede netwerkmogelijkheden om met de juiste partners in gesprek te komen.

Tot slot. Wat zou je de lezer nog mee willen geven?

Nieuwe technologieën als in artificial intelligence en (geautomatiseerde) digitale communicatie maken sommige mensen weleens wat angstig. Heb ik straks nog een baan of gaat het straks niet allemaal zijn eigen leven leiden?

Ik vind dat je je niet moet laten leiden door angst en onzekerheid.

Waar een nieuwe technologie zijn intrede doet en een ander daardoor overbodig wordt zal je zien dat de markt (en dus ook de werkzaamheden) zich razendsnel aan zullen passen.

Zo zullen processen continu veranderen en de mens zijn rol in dit verhaal ook. Zo zien wij nu al dat saai en herhalend werk niet meer door mensen gedaan hoeft te worden, waardoor meer tijd ontstaat voor hoog kwalitatieve en persoonlijke dienstverlening bij niet-repetitieve communicatie.

© 2018 VCMB Maatwerk software door Way2Web

Wanneer onderneemt u actie bij het signalen van betalingsachterstanden?

Laden ... Laden ...