Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer of klik hier om te accepteren. Accepteren Lees meer

VCMB - Verbonden door creditmanagement kennis!
VCMB

AfterPay winnaar in de e-commerce markt – Thuiswinkel Markt Monitor

Thuiswinkel heeft de nieuwe marktmonitor gepubliceerd over het eerste kwartaal van 2017. De resultaten uit dit rapport zijn voor AfterPay wederom zeer positief. De positieve resultaten laten zien dat AfterPay een duidelijke winnaar is in de markt van betaalmethodes. Daarnaast laat dit rapport de potentie zien, die volop aanwezig is. Het eindresultaat is dat het vertrouwen van de consument in online shoppen nog steeds groeiende is. Wat betekent dit voor AfterPay?

De marktpenetratie van AfterPay, dat wil zeggen het percentage kopers dat de betreffende betaalwijze minimaal één keer heeft gebruikt bij online aankopen, is in het eerste kwartaal van 2017 toegenomen tot 10%. Een van de andere achteraf betaalmethodes: Klarna heeft een marktpenetratie van 3%, dit is met 1 procentpunt toegenomen ten opzichte van het eerste kwartaal in 2016. Hoewel het marktaandeel van AfterPay (aandeel in online bestedingen) nagenoeg gelijk is gebleven (2%) is het aandeel in online aankopen maar liefst gestegen tot 4%. Dit is een stijging van 1 procentpunt ten opzichte van een jaar geleden.

Groei e-commerce naar 192 miljoen aankopen

Over heel 2017 worden er naar verwachting 192 miljoen aankopen gedaan. Dit impliceert een verwachte groei van 11% ten opzichte van vorig jaar. Ook de online bestedingen zullen naar verwachting sterk gaan groeien. In 2017 worden een totaal bestedingsbedrag van €22,78 miljard verwacht. Het GFK onderzoek laat zien dat het gebruik van Klarna nog niet significant genoeg is voor een notering.

Deze groei in de e-commerce markt indiceert de groeimogelijkheden voor AfterPay. AfterPay is op dit moment de marktleider in de markt van achteraf betalen. Deze positie neemt echter niet weg dat wij nog genoeg ruimte voor ontwikkeling zien. De 96% qua aankopen die overblijft zien wij als een potentiële groeimarkt. Met onder andere de introductie van de AfterPay app spelen wij in op de actuele ontwikkelingen in de markt. Het doel is om AfterPay blijvend te vernieuwen en te ontwikkelen om een optimaal betaalgemak voor de consument te garanderen. Daarnaast willen wij blijvend de relevantie voor de huidige 3 miljoen AfterPay-gebruikers verhogen.

Naast de continue innovatie van het serviceconcept zal ook dit jaar AfterPay opnieuw groots uitpakken met TV-commercials op RTL. Ditmaal wordt dit gedaan in samenwerking met onze partners om op deze manier heel Nederland bekend te maken met deze vertouwde en veilige manier van achteraf betalen.

Bron: © GfK | Thuiswinkel Markt Monitor | Eerste kwartaal 2017 | Juni 2017

Gerelateerde artikelen

Hoe blockchain mijn begroting redde

Hoe blockchain mijn begroting redde

Blockchaintechnologie heeft de potentie om budgetten efficiënter te beheren. Ongeoorloofde budgetoverschrijdingen bij projecten of het bekende potje m...

..

..

© 2018 VCMB Maatwerk software door Way2Web

Wanneer onderneemt u actie bij het signalen van betalingsachterstanden?

Laden ... Laden ...