Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer of klik hier om te accepteren. Accepteren Lees meer

VCMB - Verbonden door creditmanagement kennis!
VCMB

Experian kan wat anderen niet kunnen

QUSO B.V. : Experian kan wat anderen niet kunnen

“Ik kan alleen maar lof hebben voor Experian. Dit bedrijf doet zijn werk uitermate goed.” Een prachtige samenvatting van de samenwerking tussen
QUSO B.V. en Experian, opgetekend uit de mond van John van Brück. Als één van de directeuren van dit beveiliging- en recherchebureau heeft hij al tien jaar bijna wekelijks contact met de afdeling Advanced Desk Research van Experian.

Kunt u allereerst uw bedrijf kort toelichten?

Ons middelgrote beveiliging- en recherchebureau is ontstaan als familiebedrijf en kent drie divisies: bedrijfsrecherche, privédetective en hotel)beveiliging. Wij verrichten onderzoeken naar interne diefstal, ziekteverzuimfraude, partneralimentatiefraude, concurrentiebedingovertredingen en bijvoorbeeld overspel. Dit doen wij voor een scala aan opdrachtgevers: particulieren, maar voornamelijk ook instellingen en bedrijven.

Wanneer en hoe kwam u met Experian in contact?

Ongeveer tien jaar geleden wees een collega mij op het bestaan van Experian.
De directe aanleiding weet ik niet meer, maar we krijgen natuurlijk veel verzoeken van onze opdrachtgevers als het gaat om achtergrondinformatie
of bijvoorbeeld solvabiliteit van een particulier of bedrijf. Ik weet wel dat ik sindsdien een directe telefoonlijn heb met de jongens daar. Ik spreek ze met grote regelmaat en kan met recht zeggen dat we een unieke samenwerking hebben. Tot onze grote tevredenheid krijgen we bijna altijd antwoord op onze vragen. Experian kan wat anderen niet kunnen. Dan gaat simpelweg de deur dicht of wordt de telefoon opgehangen.

Kunt u dit toelichten?

Experian heeft gewoon de juiste kanalen. Het lukt de afdeling Advanced Desk Research iedere keer weer om met weinig informatie toch veel boven
water te krijgen. Vorig jaar was er een opdrachtgever die de naam van iemand wilde achterhalen, terwijl hij echt minimale feiten had. Via internet kan
iedereen gaan zoeken, maar Experian weet de data te achterhalen die juist niet online te vinden is. Zij kunnen de juiste mensen en bedrijven bellen om
informatie te achterhalen. Zij hebben alle lidmaatschappen op organisaties.
Kortom, zij kunnen snel en effectief te werk gaan. En, zij weten precies hoe de privacywetgeving in elkaar steekt. Wat mag wel en wat mag niet als het gaat om privacygevoelige informatie achterhalen. Dat is in onze branche cruciaal!
14102015 experian

In welke gevallen neemt u contact op met Experian?

Bijna bij alle cases die we uitvoeren, leggen we minimaal één keer een verzoek neer bij Experian. Mensen zijn bijvoorbeeld opgelicht en willen zo
veel mogelijk achtergrondinformatie over deze oplichter. Of stel, een persoon of bedrijf heeft een vordering op iemand anders. Deze partij gaat dan over tot beslaglegging, maar wil graag precies weten wat er allemaal te halen valt. Welke adressen vallen onder hun eigendom? Welke bezittingen? Dat
zijn voorbeelden van zaken waarbij wij graag de expertise van Experian inschakelen.

En hoe gaat dat vervolgens in z’n werk?

Heel simpel. Ik bel en het verzoek wordt opgepakt. Ik geef aan op welke vragen we antwoord willen hebben en Experian geeft aan wat  privacytechnisch mogelijk is. Daarna bevestigen wij de opdracht per e-mail en vragen we standaard om uitgebreide rapporten op maat, omdat deze zeer goed in elkaar steken. Onze opdrachtgevers kunnen daadwerkelijk iets met de opgeleverde informatie. En, ook in de rechtbank zijn de rapporten bruikbaar.
Dat is heel waardevol en daarin onderscheidt Experian zich echt.

14102015 experian2

Krijgen jullie snel antwoord?

Standaard zitten er tien werkdagen tussen de aanvraag en de oplevering van het rapport. Maar spoedopdrachten pakken ze ook altijd op. Ik stuur soms in het weekend al een aanvraag door en dan weet ik dat ik maandagmorgen half negen een reply in mijn mailbox heb.

Kortom, jullie zijn tevreden over de dienstverlening…

Ja, het is toch prachtig dat wij geregeld complimenten ontvangen. Onlangs was er nog een bedrijf dat een informatieverzoek had uitgezet bij ons én bij een concurrerend bureau. Ze wilden op zeker spelen en de gewenste informatie moest boven tafel komen. Nadat we de opdracht hadden uitgevoerd en het rapport – mede dankzij Experian – hadden opgeleverd, kregen we een telefoontje. De opdrachtgever zei toen: “Ik heb goed nieuws en slecht nieuws.
Het slechte nieuws is dat de opdracht nu stopt. Dankzij jullie rapport heb ik in één klap alle benodigde informatie.” Het goede nieuws was echter dat hij de rest van zijn carrière zijn opdrachten bij ons zou neerleggen. Dus ja, ik ben bijzonder tevreden.

Lees meer : Experian Case Study

Meer informatie?
Bel 070 – 440 44 39 of mail info@nl.experian.com

 

Gerelateerde artikelen

Wat is creditmanagement?

Wat is creditmanagement?

Creditmanagement heeft als doel het beperken en beheren van kredietrisico’s en het optimaliseren van werkkapitaal terwijl verantwoord wordt omgegaan m...

© 2018 VCMB Maatwerk software door Way2Web

Wanneer onderneemt u actie bij het signalen van betalingsachterstanden?

Laden ... Laden ...