Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer of klik hier om te accepteren. Accepteren Lees meer

VCMB - Verbonden door creditmanagement kennis!
VCMB

Experian meest gekwalificeerd op het gebied van mobiele fraudemanagement

Experian heeft meeste competenties en één na hoogste omzet op het gebied van fraude management

Rotterdam, 19 juli 2016 –
Experian, toonaangevend leverancier van informatiediensten, is volgens het Forrester rapport ‘Vendor Landscape: Mobile Fraud Management Solutions’ het meest gekwalificeerd als het aankomt op het gebied van fraudemanagement. Het Amerikaanse frauderapport stelt dat het bedrijf negen van de tien vereiste competenties bezit om effectief de strijd tegen mobiele fraude aan te gaan.

Experian behoort bovendien tot een van de bedrijven met de hoogste omzet op het gebied van fraudemanagement, stelt Forrester in het rapport. Het bedrijf behaalde in 2015 op het gebied van fraudemanagement een omzet tussen de 200 en 250 miljoen dollar. Dankzij het marktaandeel van Experian kan het bedrijf oplossingen voor fraudedetectie en -preventie bieden aan ’s werelds grootste merken in de financiële dienstverlening, verzekeringen en retail. Dat blijkt de komende jaren ook nodig te zijn volgens Forrester.

Het onderzoeksbureau adviseert Security & Risk professionals zich voor te bereiden op mobiele fraude-aanvallen zodat zij consumenten en organisaties beter kunnen beschermen. Forrester verwacht dat de omzet in ‘mobile commerce’ – handel door het gebruik van smartphones – groter wordt in de Verenigde Staten. De omzet voor 2020 wordt op ongeveer 252 miljard dollar geschat. Voor 2019 verwacht Forrester een totaal aan mobiele betalingen van circa 141 miljard dollar.

Mobiele fraude competenties Experian
Experian beschikt over negen van de tien competenties om mobiele fraude te bestrijden, blijkt uit het Forrester rapport. Deze ‘Forrester’s Mobile Fraud Vendor Capabilities’ zijn technische functionaliteiten om effectief de strijd tegen fraude aan te gaan. Zo kan Experian door middel van ‘identity usage velocities’ verdacht gedrag signaleren, waardoor organisaties tijdig maatregelen kunnen nemen. Denk bijvoorbeeld aan een situatie waar een fraudeur via een smartphone meerdere pogingen doet om een rekening te openen. Door de functionaliteit toe te passen, vergelijkt Experian de details van deze aanvraag met de data en gedragsgegevens van het toestel, waardoor fraude kan worden voorkomen.

De negen competenties van Experian volgens de Forrester’s Mobile Fraud Vendor Capabilities:

  • ‘User Profiling’ op diverse mobiele apparaten
  • Ingebouwde ‘Mobile fraud management models’
  • ‘Unsupervised machine learning’ voor ‘mobile behavior profiling’
  • Ingebouwde ondersteuning voor GPS data in ‘risk scoring’
  • Ingebouwde ondersteuning voor het monitoren van ‘power settings’ in ‘risk scoring’
  • Ingebouwde ondersteuning voor ‘accelerometer data in risk scoring’
  • Ingebouwde detectie voor ‘device jailbreaking/rooting’
  • Eigen ‘device fingerprint’ en ‘device reputation’
  • ‘Mobile SDK’ voor app ontwikkelaars om data te verzamelen van het mobiele apparaat

“De bevindingen van dit rapport bevestigen dat Experian’s fraudebestrijdingsstrategie werkt,” zegt Steve Platt, Global Executive Vice President Fraud and Identity bij Experian. “Er vinden momenteel grote innovaties plaats op het gebied van mobiele fraude. Wij willen dat onze klanten in staat zijn om de ontwikkelingen bij te houden en tegelijkertijd betrouwbare bescherming bieden. Het rapport is een erkenning van onze inzet om onze klanten wereldwijd een veilige omgeving te bieden en tegelijkertijd de positieve klantervaring te waarborgen.”

Het Forrester rapport van analist Andras Cser is te downloaden via deze link.
Meer informatie over fraudemanagement bij Experian is te vinden via https://www.experian.com/business-services/fraud-management.html.

Over Experian
Experian is toonaangevend leverancier van data en analytische instrumenten. Het bedrijf helpt ondernemingen over de hele wereld om kredietrisico’s te beheersen, fraude te voorkomen, marketinginstrumenten gericht in te zetten en de besluitvorming te automatiseren. Daarnaast geeft Experian consumenten inzicht in hun kredietwaardigheid en credit score en helpt hen zich te beschermen tegen identiteitsfraude. Experian werd in 2015 door Forbes magazine uitgeroepen tot een van de ‘World’s Most Innovative Companies’.

Experian heeft ongeveer 17.000 mensen in dienst, verspreid over vestigingen in 37 landen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Dublin. De operationele hoofdkantoren staan in Nottingham, Verenigd Koninkrijk, Californië, Verenigde Staten en São Paulo, Brazilië.

Experian plc is genoteerd aan de London Stock Exchange (EXPN) en is opgenomen in de FTSE 100-index. De jaaromzet voor het boekjaar dat op 31 maart 2015 eindigde, bedroeg 4,8 miljard dollar.

Voor meer informatie bezoekt u http://www.experianplc.com of bekijkt u onze video, ‘Inside Experian’.

Gerelateerde artikelen

© 2018 VCMB Maatwerk software door Way2Web

Wanneer onderneemt u actie bij het signalen van betalingsachterstanden?

Laden ... Laden ...