Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer of klik hier om te accepteren. Accepteren Lees meer

VCMB - Verbonden door creditmanagement kennis!
VCMB

G+P Winnaar Mission Possible 2015

internationale wedstrijd voor contactcenters

De internationale wedstrijd Mission Possible 2015 waarbij contactcenters hun grootste uitdaging instuurden, is gewonnen door Groenewegen en Partners. Op maandag 12 oktober kregen zij in het Antwerpse MAS de hoofdprijs: de oplossing voor hun uitdaging, een proof-of-concept exclusief ontworpen door ingenieurs van Voxtron uit Temse waarbij debiteuren o.a. via Facebook en Whatsapp worden aangesproken.

Betaalberichten via Whatsapp

Groenewegen en Partners int efficiënt betalingen door de persoonlijke situatie van elke debiteur in kaart te brengen, met bijzondere aandacht voor de manier waarop de debiteur kan worden bereikt: enerzijds gepaste communicatiekanalen (brief, e-mail, SMS, voicecast, telefoongesprek, chat,…), anderzijds inhoud op maat (wat zeggen we en op welke manier zeggen we het). Elke debiteur krijgt zo een eigen communicatieprofiel waar het contactcenter van Groenewegen in elke communicatie op inspeelt.
Extra uitdaging is dat communicatiemogelijkheden zoals Whatsapp en Facebook door debiteuren steeds vaker als hét communicatiemiddel gezien worden. Groenewegen wil ook deze nieuwe media volledig benutten, maar zonder dat de vele verschillende interfaces de contactcenter medewerker verstikken. Vervolgens moet de inkomende communicatie gekoppeld worden aan de juiste debiteurinformatie en wachtrijmogelijkheden wanneer contactcenter medewerkers niet beschikbaar zijn. Daarnaast zou het prachtig zijn als het systeem signaleert wanneer een debiteur actief of online is op Whatsapp of Facebook zodat ze hem direct kunnen benaderen.

Jury onder indruk: ‘the next big thing’

Nadat de deelnemers in het voorjaar hun uitdaging schriftelijk konden insturen, werd tijdens de zomermaanden een presentatieronde georganiseerd om de jury mondeling te overtuigen. Vooral het sterke geloof in digitale communicatie en focus op de klant, zowel intern als extern, haalde de 5-koppige jury over de streep. Volgens jurylid Luc Blyaert bracht de case ‘een symbiose van presentatie, innovatie en de unieke uitgangspositie van een dienstleverancier die niet zijn opdrachtgever als directe klant heeft, maar betaald wordt door de klanten van de opdrachtgever. De integratie met sociale media is the next big thing. De uitdaging blijft dan om dit in een solide businessplan te gooien. En dat gebeurde hier.”

Over Groenewegen en Partners

Groenewegen en Partners combineert ervaring, automatisering en daadkracht om sneller tot betere incassoresultaten te komen voor haar cliënten. De organisatie ontwikkelt vanuit debiteurenkennis effectieve strategieën om de beste incassoresultaten duurzaam te verbeteren. Groenewegen en Partners is ervan overtuigd dat digitaliseren en co-creatie bepalend zijn voor het beste incassoresultaat. Met 43 (kandidaat) gerechtsdeurwaarders en ruim 250 medewerkers is het bedrijf actief in heel Nederland.

Groenewegen en Partners biedt opdrachtgevers een veelzijdig dienstverleningspakket van debiteurenbeheer en pre incasso (minnelijke en gerechtelijke incasso) tot executie en detachering. Met het opleidingen- en trainingsaanbod is de organisatie toonaangevend in Nederland. Meer informatie staat op www.groenewegen.com.

Meer informatie en vragen

Voor aanvullende informatie of vragen kunt u contact opnemen met Dick Kruiswijk, Commercieel Directeur van Groenewegen en Partners Gerechtsdeurwaarders B.V., te bereiken via 088 – 515 15 15.

Gerelateerde artikelen

© 2018 VCMB Maatwerk software door Way2Web

Wanneer onderneemt u actie bij het signalen van betalingsachterstanden?

Laden ... Laden ...