Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer of klik hier om te accepteren. Accepteren Lees meer

VCMB - Verbonden door creditmanagement kennis!
VCMB

Help! Mijn klant neemt 95% van haar beslissingen onbewust

Veel organisaties richten zich op de klant waarvan ze denken dat die bewuste beslissingen neemt. Uit verschillende onderzoeken blijkt dat ruim 95% van de beslissingen genomen worden door het onbewuste brein gedurende de gehele customer journey, dat geldt zowel voor selectie, aankopen, herhaalaankopen, betalingen, enzovoorts. Door inzicht te krijgen in deze onbewuste processen en neuromarketing onderzoeksmethoden kunnen marketing – en communicatie activiteiten veel effectiever ingezet worden.  Doelstellingen worden beter bereikt omdat er wordt ingespeeld op het onbewuste brein en daarmee de emoties van de consument.

Bij credit management denkt een organisatie helaas niet meteen aan neuromarketing. Juist bij dit contactmoment met de klant is het essentieel om in te spelen op het onbewuste gedrag. Waarom betaalt een klant niet? Als we van het positieve uitgaan dan is een grote groep domweg vergeten te betalen. Het is essentieel om op een positieve en vooral relevante manier deze klanten te benaderen.

Nog beter is het om de stap hiervoor in de customer journey goed te analyseren. Dit is het moment waarop de klant behoort te betalen voor een aankoop. Hoe wordt hier gecommuniceerd? Wat zorgt ervoor dat de klant verder in het proces de aankoop “vergeet” te betalen? Een mogelijkheid om nu een product te kopen en later te betalen is prima. Hierbij wordt de positieve beleving van een aankoop gescheiden van een negatieve beleving, de betaling. Maar zorg wel dat de klant op een juiste manier met de juiste toon wordt herinnerd aan de betalingsplicht.

Probeer dus ook bij deze contactmomenten een WOW- factor te creëren bij de klant! Samen met Alphacomm heb ik daarom een bijzonder aanbod: een sessie van een dag (waarvan 3 uur gezamenlijk) voor €999,- .

Graag helpen wij u verder met behulp van neuromarketing inzichten om ook van uw klanten fans te maken.

Door Zeeshan Khan, CEO Funsumers

Gerelateerde artikelen

© 2018 VCMB Maatwerk software door Way2Web

Wanneer onderneemt u actie bij het signalen van betalingsachterstanden?

Laden ... Laden ...