Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer of klik hier om te accepteren. Accepteren Lees meer

VCMB - Verbonden door creditmanagement kennis!
VCMB

In 5 stappen succes met klanten segmentatie.

In uw dagelijks werk als credit manager heeft u te maken met verschillende soorten klanten.
Klanten die stipt op tijd betalen, maar ook klanten met een slechte betaalreputatie. Klanten die veel uitgeven en klanten die eenmalig bij u aan de deur kloppen. Groot, klein, risicovol, veilig, waardevol, minder waardevol. Elke klant heeft een specifieke aanpak nodig, passend bij de situatie. Of het nu gaat om het accepteren, aanmanen, bellen of bezoeken: het moet gebeuren op het juiste moment, in de vorm die het meest effectief is.

Maar hoe kunt u dit organiseren als u enkele duizenden klanten heeft en simpelweg geen extra mensen op uw afdeling aan het werk kunt zetten? Het is immers niet te doen om elke klant individueel te behandelen. Heel simpel: deel uw klantenportefeuille in, maak klantgroepen en verbind deze aan voorwaarden en acties! Zo werkt u een credit management traject op maat uit dat kosten bespaart en uw succes ten goede komt. Bij Graydon noemen wij dit ook wel customer scoring – het bepalen van de waarde van uw prospects en klanten.

Met deze ePaper ontdekt u wat customer scoring voor uw organisatie kan betekenen.

lees meer in de ePaper van Graydon KLANTENSEGMENTATIE

Gerelateerde artikelen

Wat is creditmanagement?

Wat is creditmanagement?

Creditmanagement heeft als doel het beperken en beheren van kredietrisico’s en het optimaliseren van werkkapitaal terwijl verantwoord wordt omgegaan m...

© 2018 VCMB Maatwerk software door Way2Web

Wanneer onderneemt u actie bij het signalen van betalingsachterstanden?

Laden ... Laden ...