Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer of klik hier om te accepteren. Accepteren Lees meer

VCMB - Verbonden door creditmanagement kennis!
VCMB

Klantgericht incasseren doe je zo!

Betalen met een glimlach….
Klantgericht incasseren doe je zo!

  • Zorg voor goede data en kies voor het juiste kanaal. Wanneer iemand zich online heeft aangemeld is dit in de meeste gevallen ook het voorkeurskanaal en ben je in staat om de betaaldrempel voor de klant te verlagen.
  • Kort op de bal zitten en voorkomen dat de achterstand oploopt zorgt voor een beter betaalpercentage. Een strak en consequent debiteurentraject is hierbij essentieel.
  • Dialoog ! Telefonisch contact is nog steeds het meest effectieve kanaal om direct hoog op de betaalagenda van de klant te komen en te werken aan de klantrelatie. Inzicht in de reden van non-betaling draagt bij aan een effectief vervolgtraject. Dus pak vroeg in het traject de telefoon en maak direct een betaalafspraak.
  • Hard op de inhoud, zacht op de relatie. Zorg voor de juiste tone of voice in alle communicatie.
    De meest effectieve insteek is in eerste instantie attenderend ipv beschuldigend en bij voorkeur oplossingsgericht. Maak gebruik van datasegmentatie voor de juiste insteek.
  • Meten is weten . Bij het inzetten van een dynamisch/multichannel debiteurentraject is het belangrijk om maandelijks te kijken naar de behaalde resultaten, zodat inzichtelijk wordt waar de uitdagingen liggen. Vaak is dit een bijkomend voordeel van het inzetten van een externe partij en kun je meer detailinformatie vragen.

    “Als je blijft doen wat je altijd deed, krijg je wat je altijd al kreeg”

Gerelateerde artikelen

Wat is creditmanagement?

Wat is creditmanagement?

Creditmanagement heeft als doel het beperken en beheren van kredietrisico’s en het optimaliseren van werkkapitaal terwijl verantwoord wordt omgegaan m...

© 2018 VCMB Maatwerk software door Way2Web

Wanneer onderneemt u actie bij het signalen van betalingsachterstanden?

Laden ... Laden ...