Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer of klik hier om te accepteren. Accepteren Lees meer

VCMB - Verbonden door creditmanagement kennis!
VCMB

Hoe Fintech en betalingen innovaties de wereldwijde e-commerce zullen verstoren

Het wereldwijde betalingslandschap is in het afgelopen decennium aanzienlijk geëvolueerd. De snelle opkomst en even snelle evolutie van online en mobiele handel heeft geleid tot een golf van nieuwe betaalmethoden. E-wallets, in-app-inkoop en peer-to-peerbetalingen zijn allemaal producten van het toenemende comfort van consumenten met digitale handel. In veel ontwikkelde markten worden oudere betaalmethoden, zoals cheques en betaling bij aflevering, vervangen door alternatieven die online en mobiele transacties wrijvingsloos maken, waardoor de eetlust van consumenten om online te winkelen nog verder toeneemt.

Tegen 2020 zal het digitale aandeel van de wereldwijde detailhandelsverkopen snel groeien van $ 1,9 biljoen naar $ 4 biljoen, volgens eMarketer . Dat is geen rekening met online verkoop van reizen en tickets!

Met de groei van internationale e-commerceplatforms zoals Shopify en Magento en betalingsplatforms zoals PayPal en Stripe, zijn de belemmeringen voor e-commerce aan het afbrokkelen, geven nieuwe bedrijven nieuwe inkomsten, openen nieuwe inkomsten voor gevestigde spelers, faciliteren economische handel en stimuleren technologische vooruitgang wereldwijd . Omdat e-commerce steeds internationaler wordt, gestimuleerd door de groei van de internetdekking over de hele wereld en een hogere penetratiegraad van smartphones, zullen de vormen die consumenten gebruiken om te betalen voor hun digitale en fysieke goederen ook blijven evolueren.

Grote technologiebedrijven, zoals Facebook, Google, Apple en Microsoft, die zich bezighouden met grensoverschrijdende activiteiten en het aanbieden van wereldwijde diensten, zijn belast met de inzet van hun diensten bovenop oude en gefragmenteerde betalingsinfrastructuren. Dit is met name een uitdaging in opkomende markten, omdat elk land zijn eigen wettelijke kader, emittenten, acquirers, verwerkers en gateways heeft, wat resulteert in betalingsmethoden die aan de oppervlakte zeer vergelijkbaar lijken, maar die zeer verschillend zijn onder de motorkap. Daarnaast vertrouwen consumenten in opkomende markten nog steeds op alternatieve betaalmethoden zoals bankoverschrijvingen, termijnen en voucher-gebaseerde methoden met contant geld. Hun betalingsvoorkeuren variëren van land tot land. Bedrijven die willen uitbreiden naar snelgroeiende markten zoals Latijns-Amerika, bijvoorbeeld

Deze uitdaging heeft geleid tot een aantal steeds belangrijkere technologieën en bedrijven die invloed hebben op de betaalwereld in markten over de hele wereld. Ik heb het niet over Apple Pay, Android Pay en PayPal; hun waardige bijdragen zijn al bij honderden gelegenheden opgetekend. Stripe verdient echter veel lof, evenals bedrijven als BlueSnap en Payoneer. Zij zijn degenen die een nieuw soort bedrijf aansturen, zoals marktplaatsen, contentbedrijven en advertentienetwerken, evenals enkele traditionele online retailers en verkopers, met API-gebaseerde betalingsoplossingen die wereldwijd klaar en mobiel zijn.

Omdat opkomende markten zo complex en zo van elkaar verschillen, beginnen e-commerce- en digitale goederenbedrijven ook samen te werken met betaaltechnologiebedrijven met diepe wortels in deze markten en dekking van de volledig lokaal relevante betalingsmix. Bij het selecteren van een partner voor betalingstechnologie voor opkomende markten, moeten verkopers ervoor zorgen dat hun toekomstige partner:

  • een goed begrip van lokale nuances en bancaire infrastructuur
  • bewezen, robuuste en flexibele technologiestack op één platform gebakken
  • een goed begrip van lokale wetten en risico’s, evenals operationele capaciteit om naleving te verzekeren en fraude te voorkomen

Wat betekent dit voor de toekomst van betalingen en wereldwijde e-commerce?

Hoewel digitaal bankieren en technologie evolueren om betalingen te omvatten, evolueren ook de behoeften en wensen van consumenten (hoewel in een ander tempo en met verschillende voorkeuren, afhankelijk van het land of de regio). Handelaren en betalingsaanbieders zullen de gelegenheid krijgen om deze uitdagingen aan te gaan en een sterkere positie in de wereld te verwerven. Land-overheden spelen ook hun rol bij het verwelkomen van grensoverschrijdende e-commerce en het stimuleren van digitale betalingsinnovatie.

We zullen verdere groei zien in mobiele kassa’s, verhoogde beschikbaarheid van betaalde betaalapps die transacties met loyaliteitsprogramma’s trouwen, zoals die van Starbucks, evenals een bredere beschikbaarheid van kaarten met meerdere valuta. Omdat de grootste technologiebedrijven ter wereld zich inspannen om klantenloyaliteit in de betaalsector te waarborgen, zullen ze beginnen met het integreren van functies in de desktop- en mobiele interfaces. Google, Apple en Microsoft zullen in-browserbetalingen gaan inzetten, terwijl Facebook, samen met andere sociale media en social-messaging-entiteiten, waarschijnlijk handelsplatforms en in-app voor grensoverschrijdende overboekingen zullen introduceren.

De komende jaren zullen zeker opwindend zijn voor degenen onder ons in de fintech, mobiele en e-commerce arena’s, omdat we samenwerken om een ​​echt grenzeloze commerce-ervaring te bieden, ongeacht waar de consument zich bevindt.

Bron: Entrepreneur

Gerelateerde artikelen

© 2018 VCMB Maatwerk software door Way2Web

Wanneer onderneemt u actie bij het signalen van betalingsachterstanden?

Laden ... Laden ...